O spółce
Dbamy o mobilność i komunikację na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
Naszą misją jest tworzenie warunków dla płynnej komunikacji i zapewnienie mobilności mieszkańcom Metropolii. W naszych działaniach skupiamy się na ułatwianiu dostępu do kluczowych obszarów życia metropolitalnego, co jest niezbędne dla spajania i rozwoju nowoczesnych społeczności. Nasza praca opiera się na dialogu z instytucjami, spółkami i mieszkańcami Metropolii, aby wspólnie tworzyć przestrzeń przyjazną życiu i rozwojowi.
Początek nowego rozdziału - nasza historia
Serwis GZM zaczął swoją działalność w 2022 roku, kiedy to Zarząd i Rada Metropolii postanowili o jego powołaniu. Oficjalnie zarejestrowani 15 lutego 2023 roku, z siedzibą na symbolicznej ulicy Pokoju 1 w Tarnowskich Górach, rozpoczęliśmy naszą misję pod przewodnictwem Prezesa Zarządu Pawła Krzyżaka.
Decyzja o powołaniu spółki przez Zarząd i Radę Metropolii była odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na zintegrowane i innowacyjne rozwiązania w zakresie komunikacji miejskiej. Oficjalna rejestracja spółki 15 lutego 2023 roku była nie tylko formalnością, ale również symbolicznym startem dla naszej misji rewitalizacji i modernizacji mobilności miejskiej. Z dniem 1 stycznia 2024 roku, uchwałą Rady Nadzorczej, Zarząd Spółki został rozszerzony o Członka Zarządu Spółki, na stanowisko, którego powołano Piotra Cebulę. W skład Rady Nadzorczej wchodzą:
Grzegorz Kwitek - Przewodniczący Rady Nadzorczej
Marta Szymiec - Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej
Aleksandra Czech - Sekretarz Rady Nadzorczej
Wybór siedziby na ulicy Pokoju 1 w Tarnowskich Górach nie był przypadkowy. To miejsce, pełne historycznego znaczenia, odzwierciedla nasze głębokie zaangażowanie
w budowanie harmonii pomiędzy tradycją a nowoczesnością.
Zarząd Spółki
Fascynuję się wieloma dyscyplinami sportowymi, które również uprawiam. Wyznaję zasadę, że jeśli człowiek znajdzie sposób na wypalenie się fizycznie, to nigdy nie wypali się psychicznie. Poza tym, najlepszy sport to tranSPORT.
Nie narzekaj, że masz pod górę, gdy zmierzasz na szczyt.
Z wykształcenia prawnik, jest doktorantem w Wyższej Szkole Humanitas. Ponadto ukończył studia I stopnia na kierunku Europeistyka i studia II stopnia na kierunku Administracja Europejska oraz studia podyplomowe oparte na strukturze Master of Business Administration w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz MBA in Community Management w Krakowskiej Szkole Biznesu. Jest ekspertem i praktykiem w zakresie zarządzania projektami, certyfikaty prince2 foundation, FIDIC, PRiSM. W swojej karierze zawodowej zrealizował kilkadziesiąt projektów. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że to projekty w różnym charakterze reprezentując różne strony oraz pełniąc różne role w strukturze projektowej. Pracował w sektorach: telekomunikacyjnym, IT, transportowym, budowlanym oraz reklamy i marketingu.
Od kilkunastu lat zbiera doświadczenie multibranżowe pracując z klientami, angażując się jako projekt menadżer czy zarządzający, oraz biorąc udział w konferencjach w roli prelegenta. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu zgromadzić kompetencje, które okazują się niezwykle przydatne w branży, która jest zarówno wyzwaniem zawodowym, jak i jego pasją.
Na jego drogę zawodową składa się praca m.in. w korporacjach Foodcare sp. z o.o., w której pełnił funkcję - Brand Menager oraz przy realizacji projektów teleinformatycznych w Śląskiej Sieci Metropolitalnej sp. z o.o., w której pełnił funkcję - Dyrektora Departamentu Projektów i Inwestycji. Ponadto był również wieloletnim pracownikiem administracji samorządowej w Śląskim Centrum Społeczeństwa Informacyjnego w Katowicach, gdzie pełnił funkcję zastępcy Dyrektora i nadzorował realizację i utrzymanie projektów Geoportalu Województwa Śląskiego – ORSiP oraz Platformy e-Usług Publicznych SEKAP. W Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu Projektów, gdzie nadzorował m.in. projekty: GZM Open Data, Rower Metropolitalny, VELOSTRADA, Integracja Nextbike, Grupy Zakupowe (gaz, energia, DTŚ, paliwo do aut służbowych Gmin GZM), wdrożenie systemu obiegu dokumentów, karta płatnicza w taborze pojazdów GZM, Bezpieczna Metropolia.
W dniu 27.12.2022 roku powołany został przez Radę Nadzorczą na Prezesa Zarządu Serwis GZM Spółka z o.o. z siedzibą w Tarnowskich Górach. Zawodowo interesuje się głównie tematyką i obszarem projektów z zakresu Smart City, jak również działalnością gospodarczą samorządów i rolą i funkcjonowaniem spółek miejskich (komunalnych). Prywatnie fascynuje się wieloma dyscyplinami sportowymi, które również uprawia. Szczególnie lubi tenis, jazdę na nartach, jazdę na rowerze, a od niedawna również żeglarstwo. Jak sam mówi, wyznaje zasadę, że jeśli człowiek znajdzie sposób na wypalenie się fizycznie, to nigdy nie wypali się psychicznie.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu podmiotami z udziałem mienia samorządowego, w tym jako członek zarządów spółek komunalnych. Posiada również duże doświadczenie nadzorcze pełniąc funkcje w radach nadzorczych spółek podlegających rygorom KSH.
Ostatnie 5 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Nadzoru Właścicielskiego Górnośląsko - Zagłębiowskiej Metropolii realizując działania związane z nadzorem nad spółkami, w których udziałowcem jest GZM. W 2023 r. koordynował prace mające na celu objęcie akcji Spółki Tramwaje Śląskie S.A. dzięki czemu Górnośląsko - Zagłębiowska Metropolia stała się akcjonariuszem Spółki Tramwaje Śląskie S.A. z dniem 1 stycznia 2024 r.
W okresie pracy zawodowej opracował i wdrożył wiele projektów mających na celu wprowadzenie procedur w zakresie zarządzania i funkcjonowania podmiotów, działań analitycznych, poprawę wskaźników ekonomicznych oraz usprawnienie systemu zarządzania. Prowadzone działania zagwarantowały prawidłowe funkcjonowanie jednostek organizacyjnych, przyczyniły się do znacznego obniżenia kosztów działalności, a w efekcie do poprawy konkurencyjności.
Oprócz wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz posiadanych uprawnień posiada predyspozycje osobowościowe oraz takie atrybuty jak odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, rozwinięte zdolności organizacyjne, odpowiedzialność, dynamizm w działaniu i podejmowaniu decyzji.
Zainteresowania : analiza techniczna spółek notowanych na GPW w Warszawie
Aktywność : trekking górski, ze szczególnym uwielbieniem Karpat Zachodnich
Rada Nadzorcza
Nasz zespół - serce Serwisu GZM
Nasi pracownicy są fundamentem naszej działalności. Dbamy o kulturę pracy, która promuje współpracę, innowacyjność i zaangażowanie. Każdy członek naszego zespołu wnosi ważny wkład w realizację naszej misji.
W Spółce GZM Serwis jest odpowiedzialny za:
- tworzenie oraz nadzór nad przestrzeganiem odpowiednich procedur obowiązujących w Spółce;
- monitorowanie i aktualizacja regulacji wewnętrznych obowiązujących w Spółce;
- koordynację i nadzór procesów zarządczych w Spółce, nadzór nad realizacją procesów związanych z obsługą organów Spółki;
- zarządzanie ładem korporacyjnym Spółki;
- koordynowanie pracy i nadzór podległych obszarów;
- monitorowanie i raportowanie do Zarządu w zakresie aktywności Działów Spółki;
- koordynację i nadzór działań związanych z wdrożeniem zawieranych umów;
- koordynację działań administracyjnych;
- koordynację obiegu korespondencji i dokumentacji;
- sporządzanie raportów i dokumentacji na potrzeby Zarządu;
- koordynowanie / organizację spotkań służbowych;
- wsparcie przy organizacji wydarzeń wewnętrznych i zewnętrznych.
W Spółce GZM Serwis jest odpowiedzialny za:
-realizację projektów w tym projektów optymalizacyjnych i proefektywnościowych,
-przygotowywanie i realizacja projektów innowacyjnych z zakresu nowych technologii,
-współpracę z organizacjami branżowymi, środowiskami naukowymi oraz organizacjami pozarządowymi zajmującymi się nowymi technologiami,
-współpracę z Ekspertami branżowymi, Inżynierami Kontraktów, Inspektorami nadzoru inwestorskiego i Wykonawcami robót, usług lub dostaw w zakresie prowadzenia spraw związanych z zakresem rzeczowym realizowanych projektów,
-realizację projektów wspierających transfer wiedzy i technologii,
-przygotowywanie i realizacja inwestycji znajdujących się w rzeczowym zakresie działań dofinansowanych ze środków UE oraz innych środków zewnętrznych,
- rozwój metodyki zarządzania projektami w spółce
- analizę oraz projektowanie przedsięwzięć o znaczeniu ponadlokalnym, służących zwiększeniu atrakcyjności inwestycyjnej, a także podnoszeniu jakości życia mieszkańców GZM.
W Spółce GZM Serwis jest odpowiedzialny za:
-zarządzanie, nadzorowanie oraz koordynowanie wszystkich działań związanych z kadrami i płacami w spółce.
- nadzorowanie prawidłowego naliczania wynagrodzeń, zasiłków oraz innych świadczeń pracowniczych oraz
zapewnienie, że procesy kadrowe są przeprowadzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, standardami wewnętrznymi oraz najlepszymi praktykami rynkowymi.
- kontrolę terminowego i zgodnego z przepisami prawa pracy sporządzania list płac oraz dokumentacji związanej z zatrudnieniem.
- zapewnienie prawidłowego i zgodnego z przepisami, prowadzenia dokumentacji kadrowej oraz płacowej.
-monitorowanie i wdrażanie w spółce GZM związanych z przepisami prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, podatkowych oraz innych regulacji wpływających na obsługę kadrowo-płacową.
-wdrażanie i nadzorowanie polityk wewnętrznych zgodnych z obowiązującymi przepisami.
-reprezentowanie firmy w kontaktach z instytucjami zewnętrznymi (np. ZUS, US, PIP).
-przygotowywanie raportów i analiz dotyczących kosztów wynagrodzeń, fluktuacji kadr, absencji oraz innych wskaźników HR.
-współpracowanie w zakresie prognozowania kosztów zatrudnienia oraz budżetowania.
-koordynowanie działań związanych z procesem rekrutacji, onboardingiem nowych pracowników oraz rozwiązywaniem umów o pracę.
-wspieranie działań związanych z rozwojem polityki personalnej, zarządzaniem talentami oraz motywowaniem pracowników.
-współpraca z działem prawnym w zakresie interpretacji i stosowania przepisów prawa pracy.
W Spółce GZM Serwis jest odpowiedzialny za:
- Realizację projektów o znaczeniu ponadlokalnym;
- Realizację projektów wspierających transfer wiedzy i technologii;
- Współpracę z organizacjami branżowymi, środowiskami naukowymi oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie prowadzenia spraw związanych z zakresem rzeczowym realizowanych projektów;
- Współpracę na poziomie operacyjnym z innymi komórkami organizacyjnymi Spółki
w zakresie podejmowanych inicjatyw, projektów i zadań interdyscyplinarnych;
-Wsparcie w analizach oraz projektowaniu przedsięwzięć o znaczeniu ponadlokalnym, służących zwiększeniu atrakcyjności inwestycyjnej, a także podnoszeniu jakości życia mieszkańców GZM;
- Redagowanie i bieżącą aktualizacę serwisu internetowego Serwis GZM i produktów promujących markę oraz prowadzenie oficjalnych profili Spółki w mediach społecznościowych -
Stałe wsparcie Kierownika Wydziału Projektów.
Twoja kariera w Serwisie GZM: Razem kształtujmy przyszłość mobilności
Chcesz być częścią dynamicznego zespołu, który codziennie pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami w dziedzinie mobilności miejskiej i dba o komfort mieszkańców korzystających z koniunktury komunikacyjnej Metropolii? Sprawdź nasze aktualne oferty pracy.
KarieraZrównoważony rozwój - Nasz wkład w przyszłość Metropolii
W Serwisie GZM głęboko wierzymy, że nowoczesność i ekologia mogą iść w parze. Nasze działania na rzecz zrównoważonego rozwoju opierają się na wdrażaniu zielonych, proekologicznych rozwiązań, które są jednocześnie ekonomiczne i zgodne z najnowszymi trendami technologicznymi. Kluczowym elementem naszej strategii jest wykorzystanie potencjału Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, regionu bogatego w złożoną historię i osiągnięcia, przy jednoczesnej dbałości o ochronę jego środowiska naturalnego.
Inicjatywy społeczne
Partnerstwo dla rozwoju
Cele ekologiczne
Wizja przyszłości - nasze plany i działania ku innowacji
Jesteś ciekaw/a, w jakich inicjatywach i przetargach aktualnie uczestniczymy? Zapraszamy do zapoznania się z naszymi najnowszymi projektami.
Przetargi