O spółce
Dbamy o mobilność i komunikację na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
Naszą misją jest tworzenie warunków dla płynnej komunikacji i zapewnienie mobilności mieszkańcom Metropolii. W naszych działaniach skupiamy się na ułatwianiu dostępu do kluczowych obszarów życia metropolitalnego, co jest niezbędne dla spajania i rozwoju nowoczesnych społeczności. Nasza praca opiera się na dialogu z instytucjami, spółkami i mieszkańcami Metropolii, aby wspólnie tworzyć przestrzeń przyjazną życiu i rozwojowi.
Początek nowego rozdziału - nasza historia
Serwis GZM rozpoczął działalność w 2022 roku, kiedy Zgromadzenie Metropolii podjęło decyzję o jego powołaniu. Spółka została oficjalnie zarejestrowana 15 lutego 2023 roku w Tarnowskich Górach, przy symbolicznej ulicy Pokoju 1. Od tego momentu realizujemy naszą misję pod przewodnictwem Prezesa Zarządu Pawła Krzyżaka.
Decyzja o utworzeniu spółki, podjęta przez Zgromadzenie Metropolii, była odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na zintegrowane i innowacyjne rozwiązania w zakresie komunikacji miejskiej. Rejestracja spółki 15 lutego 2023 roku miała nie tylko charakter formalny, lecz także symboliczny, wyznaczając początek naszej misji rewitalizacji i modernizacji mobilności miejskiej.
Z dniem 1 stycznia 2024 roku, uchwałą Rady Nadzorczej, skład Zarządu został rozszerzony o nowego Członka – Piotra Cebulę. Obecnie w Radzie Nadzorczej zasiadają:
Grzegorz Kwitek – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Marta Szymiec – Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej
Aleksandra Czech – Sekretarz Rady Nadzorczej
Początkowa siedziba spółki mieściła się w Tarnowskich Górach, przy ulicy Pokoju 1 – miejscu o bogatym znaczeniu historycznym, które symbolizowało nasze dążenie do harmonijnego łączenia tradycji z nowoczesnością. Od kwietnia 2025 roku siedziba Serwisu GZM znajduje się w Sosnowcu, przy ulicy Wojska Polskiego 8, skąd kontynuujemy naszą misję rozwoju mobilności miejskiej w Metropolii.
Zarząd Spółki
Nie narzekaj, że masz pod górę, gdy zmierzasz na szczyt.
Posiada doświadczenie zawodowe zarówno w administracji publicznej, jak i w spółkach prawa handlowego. Jako Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządu i Zgromadzenia Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii nadzorował pracę Wydziału Obsługi Zarządu i Zgromadzenia, Wydziału Nadzoru Właścicielskiego oraz Wydziału Administracji i Logistyki.
Ukończył studia podyplomowe z zakresu ochrony informacji niejawnych i bezpieczeństwa danych, a także zarządzania zasobami ludzkimi. Jest również absolwentem studiów Executive MBA.
Wyróżnia się nieszablonowym podejściem do zarządzania, skupionym na realizacji założonych celów i wdrażaniu projektów przynoszących wymierne korzyści dla organizacji.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu podmiotami z udziałem mienia samorządowego, w tym jako członek zarządów spółek komunalnych. Posiada również duże doświadczenie nadzorcze pełniąc funkcje w radach nadzorczych spółek podlegających rygorom KSH.
Ostatnie 5 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Nadzoru Właścicielskiego Górnośląsko - Zagłębiowskiej Metropolii realizując działania związane z nadzorem nad spółkami, w których udziałowcem jest GZM. W 2023 r. koordynował prace mające na celu objęcie akcji Spółki Tramwaje Śląskie S.A. dzięki czemu Górnośląsko - Zagłębiowska Metropolia stała się akcjonariuszem Spółki Tramwaje Śląskie S.A. z dniem 1 stycznia 2024 r.
W okresie pracy zawodowej opracował i wdrożył wiele projektów mających na celu wprowadzenie procedur w zakresie zarządzania i funkcjonowania podmiotów, działań analitycznych, poprawę wskaźników ekonomicznych oraz usprawnienie systemu zarządzania. Prowadzone działania zagwarantowały prawidłowe funkcjonowanie jednostek organizacyjnych, przyczyniły się do znacznego obniżenia kosztów działalności, a w efekcie do poprawy konkurencyjności.
Oprócz wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz posiadanych uprawnień posiada predyspozycje osobowościowe oraz takie atrybuty jak odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, rozwinięte zdolności organizacyjne, odpowiedzialność, dynamizm w działaniu i podejmowaniu decyzji.
Zainteresowania : analiza techniczna spółek notowanych na GPW w Warszawie
Aktywność : trekking górski, ze szczególnym uwielbieniem Karpat Zachodnich
Rada Nadzorcza
Nasz zespół - serce Serwisu GZM
Nasi pracownicy są fundamentem naszej działalności. Dbamy o kulturę pracy, która promuje współpracę, innowacyjność i zaangażowanie. Każdy członek naszego zespołu wnosi ważny wkład w realizację naszej misji.
W Spółce GZM Serwis jest odpowiedzialny za:
- tworzenie oraz nadzór nad przestrzeganiem odpowiednich procedur obowiązujących w Spółce;
- monitorowanie i aktualizacja regulacji wewnętrznych obowiązujących w Spółce;
- koordynację i nadzór procesów zarządczych w Spółce, nadzór nad realizacją procesów związanych z obsługą organów Spółki;
- zarządzanie ładem korporacyjnym Spółki;
- koordynowanie pracy i nadzór podległych obszarów;
- monitorowanie i raportowanie do Zarządu w zakresie aktywności Działów Spółki;
- koordynację i nadzór działań związanych z wdrożeniem zawieranych umów;
- koordynację działań administracyjnych;
- koordynację obiegu korespondencji i dokumentacji;
- sporządzanie raportów i dokumentacji na potrzeby Zarządu;
- koordynowanie / organizację spotkań służbowych;
- wsparcie przy organizacji wydarzeń wewnętrznych i zewnętrznych.
W Spółce GZM Serwis jest odpowiedzialny za:
-realizację projektów w tym projektów optymalizacyjnych i proefektywnościowych,
-przygotowywanie i realizacja projektów innowacyjnych z zakresu nowych technologii,
-współpracę z organizacjami branżowymi, środowiskami naukowymi oraz organizacjami pozarządowymi zajmującymi się nowymi technologiami,
-współpracę z Ekspertami branżowymi, Inżynierami Kontraktów, Inspektorami nadzoru inwestorskiego i Wykonawcami robót, usług lub dostaw w zakresie prowadzenia spraw związanych z zakresem rzeczowym realizowanych projektów,
-realizację projektów wspierających transfer wiedzy i technologii,
-przygotowywanie i realizacja inwestycji znajdujących się w rzeczowym zakresie działań dofinansowanych ze środków UE oraz innych środków zewnętrznych,
- rozwój metodyki zarządzania projektami w spółce
- analizę oraz projektowanie przedsięwzięć o znaczeniu ponadlokalnym, służących zwiększeniu atrakcyjności inwestycyjnej, a także podnoszeniu jakości życia mieszkańców GZM.
W Spółce Serwis GZM jest odpowiedzialny za:
Nadzór nad prawidłową realizacją umowy z GZM na Utrzymanie Infrastruktury Przystankowej na lata 2024-2027 w szczególności:
- Koordynacja i nadzór procesu wymiany informacji przystankowej na całym obszarze ZTM;
- Nadzór dokonywaniem przeglądu stanu technicznego pasażerskiej informacji przystankowej;
- Nadzór nad wywieszaniem nowych oraz wymiana zniszczonych rozkładów jazdy wraz z ich należytym zabezpieczeniem;
- Nadzór nad ustawianiem, usuwaniem i przestawianiem stałych i tymczasowych znaków przystankowych;
- Koordynacja procesu udzielenia oficjalnych wyjaśnień, informacji, opinii, odpowiedzi dla ZTM/GZM z obszaru umowy;
- Nadzór nad procesem montażu słupków przystankowych nowego typu (słupki metropolitalne);
- Koordynacja oraz nadzór prac związanych z obsługą wiat przystankowych (objazd, mycie, utrzymanie czystości i estetyki);
W Spółce GZM Serwis jest odpowiedzialny za:
- Realizację projektów o znaczeniu ponadlokalnym;
- Realizację projektów wspierających transfer wiedzy i technologii;
- Współpracę z organizacjami branżowymi, środowiskami naukowymi oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie prowadzenia spraw związanych z zakresem rzeczowym realizowanych projektów;
- Współpracę na poziomie operacyjnym z innymi komórkami organizacyjnymi Spółki
w zakresie podejmowanych inicjatyw, projektów i zadań interdyscyplinarnych;
-Wsparcie w analizach oraz projektowaniu przedsięwzięć o znaczeniu ponadlokalnym, służących zwiększeniu atrakcyjności inwestycyjnej, a także podnoszeniu jakości życia mieszkańców GZM;
- Redagowanie i bieżącą aktualizacę serwisu internetowego Serwis GZM i produktów promujących markę oraz prowadzenie oficjalnych profili Spółki w mediach społecznościowych -
Stałe wsparcie Kierownika Wydziału Projektów.
W spółce Serwis GZM jest odpowiedzialna za:
- Nadzór nad gospodarką mieniem, ewidencją majątku oraz stanem technicznym pomieszczeń biurowych i floty pojazdów;
- Koordynacja i kontrola realizacji umów najmu, remontów, konserwacji i usług technicznych;
- Nadzór nad procesem ubezpieczeń majątkowych i odpowiedzialności cywilnej Spółki;
- Zapewnienie sprawnego zaopatrzenia Spółki w materiały biurowe, wyposażenie i środki trwałe;
- Kontrola prawidłowego prowadzenia rejestrów: skarg, wniosków, petycji, pełnomocnictw, umów, działalności lobbingowej, korespondencji, faktur oraz archiwum zakładowego;
- Zapewnienie właściwego obiegu dokumentów i korespondencji wewnętrznej oraz zewnętrznej;
- Koordynowanie przygotowywania dokumentacji przetargowej oraz nadzór nad prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
- Planowanie i nadzór nad zakupami materiałów, sprzętu i oprogramowania.
W Spółce GZM Serwis jest odpowiedzialny za:
-zarządzanie, nadzorowanie oraz koordynowanie wszystkich działań związanych z kadrami i płacami w spółce.
- nadzorowanie prawidłowego naliczania wynagrodzeń, zasiłków oraz innych świadczeń pracowniczych oraz
zapewnienie, że procesy kadrowe są przeprowadzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, standardami wewnętrznymi oraz najlepszymi praktykami rynkowymi.
- kontrolę terminowego i zgodnego z przepisami prawa pracy sporządzania list płac oraz dokumentacji związanej z zatrudnieniem.
- zapewnienie prawidłowego i zgodnego z przepisami, prowadzenia dokumentacji kadrowej oraz płacowej.
-monitorowanie i wdrażanie w spółce GZM związanych z przepisami prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, podatkowych oraz innych regulacji wpływających na obsługę kadrowo-płacową.
-wdrażanie i nadzorowanie polityk wewnętrznych zgodnych z obowiązującymi przepisami.
-reprezentowanie firmy w kontaktach z instytucjami zewnętrznymi (np. ZUS, US, PIP).
-przygotowywanie raportów i analiz dotyczących kosztów wynagrodzeń, fluktuacji kadr, absencji oraz innych wskaźników HR.
-współpracowanie w zakresie prognozowania kosztów zatrudnienia oraz budżetowania.
-koordynowanie działań związanych z procesem rekrutacji, onboardingiem nowych pracowników oraz rozwiązywaniem umów o pracę.
-wspieranie działań związanych z rozwojem polityki personalnej, zarządzaniem talentami oraz motywowaniem pracowników.
-współpraca z działem prawnym w zakresie interpretacji i stosowania przepisów prawa pracy.
Twoja kariera w Serwisie GZM: Razem kształtujmy przyszłość mobilności
Chcesz być częścią dynamicznego zespołu, który codziennie pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami w dziedzinie mobilności miejskiej i dba o komfort mieszkańców korzystających z koniunktury komunikacyjnej Metropolii? Sprawdź nasze aktualne oferty pracy.
Kariera
Zrównoważony rozwój - Nasz wkład w przyszłość Metropolii
W Serwisie GZM głęboko wierzymy, że nowoczesność i ekologia mogą iść w parze. Nasze działania na rzecz zrównoważonego rozwoju opierają się na wdrażaniu zielonych, proekologicznych rozwiązań, które są jednocześnie ekonomiczne i zgodne z najnowszymi trendami technologicznymi. Kluczowym elementem naszej strategii jest wykorzystanie potencjału Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, regionu bogatego w złożoną historię i osiągnięcia, przy jednoczesnej dbałości o ochronę jego środowiska naturalnego.
Inicjatywy społeczne
Partnerstwo dla rozwoju
Cele ekologiczne
Wizja przyszłości - nasze plany i działania ku innowacji
Jesteś ciekaw/a, w jakich inicjatywach i przetargach aktualnie uczestniczymy? Zapraszamy do zapoznania się z naszymi najnowszymi projektami.
Przetargi